fredag den 26. marts 2010

En effektiv dag

Var super effektiv i det fantastiske vejr i går.
Jeg havde fri fra skole allerede ved middagstid, så jeg kørte direkte i stalden. Corvetten var den første der kom ud, og jeg havde tænkt at vi skulle træne lidt terræn relateret springning (så vi er klar til på mandag). Jeg fik hentet bomme og fyld frem - det kan nemlig bruges til at simmulere de smalle spring i terrænet, som ingen af os har sprunget i godt et halvt år. Red lidt frem og tilabge over dem. Det var intet problem. Så prøvede jeg at ride skråt på. Fidusen er her at hesten skal springe lige, selvom den springer skråt over springet. Det gik også fint. Jeg sluttede af med at springe de smalle spring rundt på volte og så skridtede vi en lang tur ud i det gode vejr.
Bagefter var det "Brunes" tur. Og han kom med ud på sin første rigtige skovtur som han klarede til UG. Flagrende plastic, barnevogne, hunde og andre heste vippede han ikke et øre af. Vi fik galoperet en masse, og fik også prøvet de terrænspring vi har stående her i Ishøj. Stjerne pony. Han skal med på Lensager, en terrænbane nær Køge, i næste uge. Det glæder jeg mig meget til.
Plethesten galoperede jeg på for første gang i går, og red ham efterfølgende hjem fra ridehuset. Det var intet problem. Jeg regner med at få taget nogle billeder af ham i løbet af næste uge, så i kan se hans flotte pletter ;-)

Efterfølgende gik turen til Greve Centret hvor jeg kunne hente min ene Pioner støvle, der har fået en ny lynlås. Jeg fik købt en sød t-shirt og kom så forbi en Telenor stand, der både havde et fornuftigt tilbud på et abonoment, men også havde en fantastisk mobil tilsalg. En Sony Ericsson U100i - en dannebrog mobil. Sådan en bliver jeg da nødt til at eje. Øv at jeg lige har haft fødselsdag. Den kunne ellers være fiks at have med til det store udland, når man i forvejen er klædt i rødt og hvidt.

Videre et smut hjem forbi min far og notere Corvettes chipnummer, det skal jeg nemlig have oplyst til fødevarestyrrelsen da mig og Corvette skal til Tyskland et par gange her i de kommende uger. Videre forbi min mormor og morfar med min nye stævnejakke, der skal have monteret sit flag. Jeg har aldrig været så fiks med nål og tråd, men det er min mormor heldigvis. Til slut hjem til min mor, hvor jeg fik færdigskrevet en stor opgave. Det var en lettelse.

Idag har jeg sovet længe, da jeg først skulle møde kl 10. Og om et par timer har jeg påskeferie - FANTASTISK. Senere idag står den på dressurundervisning og programridning, da jeg skal ride 2. afdeling af kbh-mesterskaberne i dressur i morgen. Det bliver spændende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar