søndag den 14. marts 2010

HERNING !

Jeg har aldrig været til hingstekåring i Herning før, så i år skulle det være ! Med spænding blev der bestilt biletter til alle tænkelige haller, og så var det bare at tælle dagene ned, indtil vi skulle afsted. Torsdag aften kørte mig og Lars op til Ole og Vicky, så vi kunne tage afsted i samlet trop fredag (al for tidlig) morgen. Men frem kom vi da. Og for søren der var meget at se på.. I de første to haller var der rideudstyr OVER DET HELE. De næste to haller var fyldt med trailere, hegn, ridebaner, spring og diverse stalde, samt staldudstyr. Man kunne slet ikke nå at se det hele - næste år må vi afsted nogle flere dage.

Lynhurtigt blev det tid til at se springning med 4-, 5 og 6 års hingstene efterfulgt af springchampionat. Det er ikke mig der skal ifole noget i år, men ellers havde det ikke været noget problem at finde velegnet hingstemateriale.

Tilbage ved alle standene, indså jeg med det samme, at min fødselsdag ligger strategisk godt i forhold til Herning. For mine fødselsdags penge købte jeg den pikeur stævnejakke jeg så længe har sukket efter, samt en lækker lædergrime til Corvette (som jeg stadigvæk har tilgode at finde ud af, om hun kan passe). Vicky havde givet mig instrukser om af medbringe 100 af Corvettes halehår, så det gjorde jeg. Ved internetbutikken http://www.fararo-hest.dk/, der også havde en stan på messen, kan man få lavet flotte og personlige smykker af halehår. Dette var min fødselsdagsgave fra Vicky. Efter lidt betænksomhed, valgte jeg en "fire-fletning med perler" som jeg glæder mig meget til ankommer om 14 dages tid.

Efter en hurtig tur i staldene, stod den på løsspringning af de helt unge hingste - nogle klarede opgaven bedre end andre. Efter at have set Last Man's Hope, halsede vi over til den anden opvisningshal. Gallashowet var nemlig allerede startet. Vi var dog ikke gået glip af så meget, eftersom den første halvdel af showet var ikke noget at råbe hurra over. Efter pausen blev det dog mere spændende, godt hjulpet på vej af en morsom Peter Mygind og en spændende MA springklasse. I den store lodtrækning, var der (på trods af store invisteringer i loder) ingen af os, der vandt det sadelskab Vicky ellers gerne ville have haft med hjem. Æv. Da Garderhusarene gav opvisning, blev vi enige om at den midterste, forreste hest måtte være Corvettes føl fra 2002 - Agamemnon Imperial. Han bor og arbejder nemlig nede ved dem. Indslag der ellers er værd at nævne var is-hestene i fuld fart, samt napoleon (Lotte Vagner) og den efterfølgende kvadrilje der indtog hallen under trommehvirvlen. Andreas Helgstrand og Driver sluttede showet af - det er bestemt en dejlig hest. Showet manglede dog et militaryindslag synes jeg. Der findes jo DV'er derude, der er vildt hardcore til denne diciplin.

Summa summarum - Herning var top dollar ! Jeg kommer gerne igen næste år :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar