torsdag den 4. marts 2010

Husk nødderne

I godt 2,5 år har min gamle holdkaptajn, Karin Semberlund, prøvet at bilde mig ind at det var vigtigt at spise lidt efter hver hest man har redet. Når hesten bliver klappet og får tæppe på, bør rytteren altså drikke eller spise bare et eller andet - det er her kroppen er mest modtagelig. Ikke fordi man bliver træt eller udmattet af at ride, men fordi at man så vil have mere overskud og energi om aftenen når der skal laves lektier (eller andre kedelige ting).

Og jeg har da også været så ambitiøs at jeg har prøvet at få det til. Men hver gang jeg er blevet mindet om det, forsvandt den gode vane efter 14 dages tid. Hmm... I januars blev jeg endnu engang påmindet om hvor vigtigt det skulle være. Min mor overhørte det, og har nu forvandlet mit stævneskab til et mindre forsyninglager af små kakaomælk, frugt og diverse nøddeblandinger (tak mor!!!). Det er super nemt at tanke op, så nu er det faktisk blevet en vane at spise lidt hver gang jeg skridter af.

Det er jo helt rart med de små snacks :)
Men om det rent faktisk har virket, har jeg tvivlet på... Indtil idag. Der glemte jeg nemlig at "tanke op" før jeg tog ud og ride. Og puh ha det var svært at tage sig sammen til noget som helst her til aften. Jeg husker helt sikkert at tanke op i morgen, og kan også anbefale alle andre at gøre det !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar